Jesam.
Uradila sam to. Bila sam tamo. I To iskustvo je bilo fenomenalno. I baš me
briga što sam sa nekoliko desetina sličnih entuzijasta pokvarila prosek
preostalih par hiljada, koji je iznosio od 17 do 27 godina nezrelosti. I
što su mi otpale noge istrpevši 7 sati stajanja, cupkanja i poskakivanja, uz
opasne zvučne i grandiozne svetlosne efekte, nakon kojih sam ostala skroz gluva
i polućorava do sledećeg dana. Stepen zadovoljstva dobijenim, koliko primetih,
nije bio ograničen brojevima u krštenicama. On je samo mogao i jeste bio
određen imenom izvođača koji je uz prethodnicu kolega opravdao plaćenu kartu
(doduše, u mojoj karijeri posetioca koncerata mnogi su uživo posrnuli i zauvek
uprljali prosečna očekivanja). Uostalom, da je zabrljao, ne bih mu oprostila
tolike godine bavljenja tim poslom, slavu u krugovima kojima pripada,
brojne fanove, njegov zarađeni, moj protraćeni novac, pa bi surovo bio proteran
sa moje specijalne YouTube liste. Dobio bi status prezrenog. I još bih
postavila pitanje - Ko li ti dade diplomu DJ-a (prim. aut. DiskDžokeja ili
DiDžeja ukratko ako ćemo najpravilnije, al da se ne kvari svetski poredak)?!
Moj DJ je
svoju pošteno zaradio. Svaki njen nepostojeći delić. Verovatno je kao i svi
ostali svoj biznis začeo na privatnim žurkama, preneo ga u klubove, da bi
dogurao do Ibize, pa i do manje bitnih rupa na svirali poput Balkana (a to je
dobro i za CV i za bankovni račun). To što nema crno na belo da je
kvalifikovan za posao koji radi, nikakav pečat univerziteta, koledža ili barem svršen
muzički kurs, što nije slušao nikakvu teoriju i stručne profesore nego samo
radio praksu na svoju ruku (pardon, obe), e to je već...
... to je
već za Džona Nezbita i nemilosrdnu kritiku DJ Miće, alias di-rektora
MegaSegaGigaBigaTugaVuga univerziteta. Zašto baš tog a ne na primer FMU-a
(prim. aut. - Fak.Muz.Ume.)? Zato što je prvospomenuti inkubator nekih naših
najvećih intelektualnih gromada i to na svim mogućim poljima. Tamo su se
ispilili mnogi poznati majstori i doktori pretvoreni u ministre za unutrašnje
poslove, funkcije manekenisanja, pevanja, organizovanja izbora za miss. Tamo su
predavači bivši i sadašnji ministri obrazovanja, sporta, energetike, saobraćaja
ili kako već zapadne. Tamo je 3/4 aktuelne i prohujale političke i estradne
scene, a i obična boranija, jedva započelo i ekspresno završilo osnovne i
krajnje studije i to sa ocenama ništa manjim od 10, a poneki (oni što pate od
veličine) zaokružili doktorat na lažno prestižnim državnim fakultetima na
kojima baš ništa ne može da se nauči i koji iz ko zna kog razloga i dalje
postoje. Tamo, jer samo Tamo možeš krvavo zaraditi cenjenu diplomu DJ-a, crno
na belo sa pravim murom i potpisom, a ako je para i ambicije jednog dana
postati i DRDJ! Tamo, jer to na FMU ne može, pa zato i tu, i ostale državne kerefeke
treba pod hitno zamandaliti.
Ukoliko
želite da izgradite određeni odnos sa javnošću i menadžmenujete kulturu i
medije, hoćete da postanete diplomirani kulturolog(škinja) i
komunikolog(škinja), imate 6000 eura u šteku, živaca i snage da gulite školsku
klupu i položite 26 ispita od kojih 8 specijalizovanih, od narednog septembra
ćete Bože zdravlja i akreditacije imati mogućnost da u okviru spomenutih
programa radite na usavršenju i muzičkog talenta, i postanete diplomirani
DJ(škinja). Dobro, za sada ne može da se doktorira zbog sulude papirologije,
ali sa 4 godine truda krunisanim diplomskim na 40-ak stranica, te uživim
koncertom za komisiju, eto zanimanja za koje ne treba naknadna prekvalifikacija
ili traženje veze. A para ko blata (onih prvih 10 na svetu se frljaju
dvocifrenim milionima). Sa ovom školom možete da se zaposlite gde vam na pamet
padne, jer muzika... kako Niče Fridrih reče - Bez muzike, život bi bio jedna
velika greška. A bez diplomiranih serato i traktor DJ-eva, život bi bio (i
ostao) i hip hop, i podzemlje, i ambijent, i tehnologija, i ekstaza. Nije
potreban predmet "Zaštita od narkotika" u kome bi budući
profesionalci naučili kako da samo muzikom u trans dovedu hiljade posetilaca a
da pre toga ne kapnu nešto u venu ili grlo (ja mogu da garantujem da nisam ni
vodu popila pred koncert da mi se ne bi pripiškilo, pa sam egzaltirala, što
znači da je moj nediplomirani DJ stvarno superkullik), nije potrebna najbolja
tehnika koju koriste najveći muzički elektroničari (ako neko nešto na času pokvari,
hoće li otplaćivati majstora Japanca i nove delove na rate?), nisu potrebni
Geta, Sinkler i ostale poznate DJ face kao uvozni predavači kad imamo i
domaće koji na ovaj predlog gledaju sa gnušanjem (prpa, a?, će da izgube
poso!... a sigurno su uzdržani i zbog profesorke Nene koja na ovom fakultetu
predaje redovno muzičko uz igranje kolaca na času, sve iz pokupljenog iskustva
u prethodnom životu kada je bila pevaljka i učestvovala na Evrovizionu), nije
potrebna fakultetska diploma već je dovoljan sertifikat kao što dobijaju neki
Ameri i Holandezi za par kursića pri koledžima (ali ne, nama je uvek bolji i
veći), nije potrebno zapravo ništa akademsko da bi postali Džokeji koji vole
Disco. Kod dokazanih i (još uvek) nedokazanih DJ-va, dovoljno je da ih oni koji
ih prate i slušaju vole njihovu vrstu muzike, vole predanost tome, njihovu veštinu,
energičnost, ritam, harizmu, atmosferu koju prave, maštovitost u stvaranju
nečega iz svačega. A za one koji pojma ne znaju, i to, i mnogo toga preko - ne
uči se svako znanje u školici. I ne dobija slava za par uplaćenih hiljada
evara. Niti ima garancije ako kao papir stoji okačeno na zid. Ali kod nas sve
tako diploma(t)ski zvuči.
Da mi
nismo tako posebi i originalni kao što mislimo, i da postoje posebniji i
originalniji u nastojanjima da se čovečanstvo umno unapredi, govori mnoštvo
raznolikih kurseva pri inostranim obrazovnim vrtićima za odrasle. Ako volite
Dejvida Bekama, možete naučiti sve o njemu na Stafordšajr Junivrsitiju u JuKej
(ja volim modu Viktorije Bekam na primer, pa bih umesto Dejvida obrađivala njen
fešnlajn); ako volite kritičku teoriju i socijalnu pravdu na nekom tamo OXY-ju
možete da uzmete kurs o falusima, naučiti kakve sve vrste postoje i kako stoje
naspram fetišizma (ako nema i prakse, to je svakako običan bulšit); ako volite
da surfujete (okeanom, ne internetom), onda možete dobiti stručnu pomoć
muškaraca i žena sa daskama (da nisu možda Pamela i Haselhof počasni
profesori?); ako volite da surfujete (internetom, ne okeanom), možete upisati
kurs o traćenju vremena na mreži gde se tročasovnim buljenjem u ekran,
socijalizovanjem po mrežama i četovima polaznik tera na razmišljanje ko i šta
mu je oduzelo parče života (ja iz ovog imam doktorat, i mogu da predajem kao
gostujući profesor); ako volite da se pentrate po drveću imate kurs za
prebacivanje sa jednog na drugo drvo sa i bez užeta, penjanje uz bilo koju
vrstu zelenila, a oprema je uračunata u cenu (šta ako neko neće da siđe više sa
drveta ili se obesi slučajno, da li vraćaju novac familiji?); ako volite
Kenjeta ili Kenju (to je crni muž one belje od njega ali ipak čokoladne i po
buljonu najpoznatije na svetu kreature koja je uspešno aktivirala eru
"lepa, glupa, i debela"), možete da shvatite koliko je doprinos
njegove muzike i pojave kulturološki i socijalno nepobitno važan za
optimizaciju estradnog establišmenta i publičke perspektive. Ima toga još, i
ume da bude baš skupo, ali ne treba ovde u ovoj besparici i mentalnoj
konfuziji, izazivati dodatne muke. Mladima ne treba dozvoljavati da se baš u
svemu usavrše. Sve to treba uvoditi polako, natenane, da ne boli najednom
previše.
A što se
Di Džejstva tiče, ja ipak nekako više verujem Onom svom i onim svojim sa YT-a,
koje je moguće propratiti direktno na sceni, nekad i negde. Sa svim onim
efektima od kojih slatko bole noge, oči i uši. Ubedljiviji su kao izvođači no
kao Mićini profesori. Mada su naša deca pametna, i brzo uče, mnogo će vode
proteći da bi došao tren da im ja na koncertima otplaćujem školarinu (dotle ću
preći na kantri muziku). A glede DJ Miće, on mi je zaista nekako više za
traktor smer. Mada bi mu i serato sinhronizacija dobro pasovala uz šiške. Bio
bi to pravi hop cup pogodak! AAAAA, EEEEE!
No comments:
Post a Comment