I
šta kažete, Ministarstvo Prosvete je rešilo da uvede red u nered? Odrapiće
prestupnike kaznama da će im brideti uši i pocrveneti im savest? Pa mislim
stvarno... da li teroru, makar i edukativnom iko može stati na put?! A
sve to može mnogo nežnije, da ne boli, da ne iziskuje napor, i nameće uvijenu u
oblandu pokornost.
Ona
dolazi skockana u školu. Ima uredno nalakirane kandžice, iscrtane pijavice,
najnovije topiće od laganih materijala, uske lonice sa rupama kao da je
nedajbože iscepala neka džukela usput ali nije to je sad moderno, vruće i
kratke šorciće kad podgreje dnevna i noćna zvezda, suknjicu od tri šake ispod
pupka, namalano lice što je uzelo 30 minuta jutarnje toalete bez nepotrebnog
pranja zuba, i 12 je do 18 godina starosti. Potpuno je eksterijerno spremna za
čas, ali i da nakon predavanja produži na splav ili noćni klub. Karakondžule iz
Ministarstva, ljubomorne na mladost i lepotu, smatraju da tako nepristojno
odevene devojke ugrožavaju neatraktivni ženski profesorski personal a kod
muškog, odraslog i vršnjačkog izazivaju pojačano lučenje žlezdi. E pa tako više
neće moći.
On/Ona
bacaju papire po učionici. Ponekad povraćaju prekomerno popijeno čokoladno
mleko. Ili preobilni sendvič sa triheneloznom pljeskavicom iz školskog kioska.
Iskašljavaju šlajm po podu, a u nedostatku rukava i slince. Blatnjave patike
koje majka nije htela da im opere jer je baksuz, ostavljaju tragove a da su
učinili zločin, oni iz kriminalističke bi ih zbog izdajničkih šara na gumama
uhvatili za minut. Čistunci iz Ministarstva, kojima služavke čiste njihov
sopstveni lom, smatraju da takvi aljkavi učenici mogu da rašire zarazne bolesti
i poremete estetiku savršeno uređenih školskih prostorija. E pa tako više neće
moći.
On/Ona
je polomila tupu olovku svom drugu iz klupe. Iscepala njegovu ružnu svesku.
Ušvrljala korice njegove kupusare. Njegovim šestarom pogodila broj devet
ispisan na tabli u centar, što ga je od siline udara prepolovilo. Iscedila mu
sve tempere u ranac. Policajci iz Ministarstva, koji ne pipaju tuđe stvari a
svoj alat ne koriste bez preke potrebe, misle da je uništavanje drugarskog
školskog pribora razlog slabijeg uspeha oštećenog. E pa tako više neće
moći.
On/Ona
imaju loš dan. Izgubio im tim na internet igrici. Devojka/Dečko žvalavi drugog.
Matorci zakinuli kintu. Gađaju se noževima a njega promašuju. Složan porodični
tim sa njim u opozitnoj jednini. Ne podnosi mutavog iz ćoška. Ona u prvoj klupi
je neopisivo ružna. Nije popio pivo za doručak. Mrzi budućnost koja mu se
plezi. Dosadno mu je do večnosti. Kobci iz Ministarstva, koji su mirni do
penzije, smatraju da su povišen ton, bacanje stolica, davljenje, pesničenje,
šikaniranje, pljuskanje, izazovi kojima samo slabi popuštaju. E pa tako više
neće moći.
On/Ona
ne tolerišu. Peder ga nije pustio na čas na koji je kasnio samo 25 minuta.
Debela krava ne shvata da su integrali nepotrebna stvar. Penzosi se i dalje
dovlače na posao a ne znaju ni svoja imena. Ocenjuje se samo stoka za rasplod.
Čas mora da traje koliko poluvreme u rukometu. Smorovi mu projektuju nebulozni
život zaboravljajući da je ulica mesto za sticanje doktorata. Onaj ga mrzi. Ona
ga ponižava. Oni su šaka jada. Gorile iz Ministarstva, koje čuvaju naoružane
ćelave glavonje, veruju da se znanje od sile brani metodom. E pa tako više neće
moći.
On/Ona
konzumira. Pićence za opuštanje. Cigareta za pućkanje. Droga za letenje. Trezan
ne shvata lepotu valjanja čovekolike svinje u promilima. Nepušač da bi mu dim
prodrmao plućna krila i sinuse. Čist da nikad neće produbiti misli i emocije.
Jeftino je. Dostupno. Kul i hot. Diferencira od bezlične ljudske kaše. Od
nedodirnutih slatkim porocima. Od slobode odlučivanja, uživanja,
prepuštanja, pripadanja, izdizanja. Narkotičari iz Ministarstva, koji
konzumiraju u tragovima, ubeđeni su da opijati traže iskustvo i zrelost. E pa
tako više neće moći.
On/Ona
završavaju školu. Ne bilo kako. Nikako nikako. Okolo brojevi koji guraju ljude
u fijoke. Odredjuju im boju života. Možda biraju i muža ili ženu. Kvadraturu
stana ili kalorije na tanjiru. Dužinu puteva koje će preći. Kovčeg od oraha ili
kartona. Ionako se razred ne ponavlja, ali degradacija udara šamar. Postoji
noć. Ili odrtaveli profesor koga je lako odvratiti od knjige pune cifara što
plešu. Dovoljan je trenutak nepažnje. Olovka da se dopiše što fali. I pobedi
nepravda koja zaboravlja da je pravda dostupna svima. Cepdilake iz
Ministarstva, čije je nekadašnje brojčane neuspehe sadašnjost bogato
nagradilia, tvrde da su sve ocene za djaka. E pa tako više neće moći.
On/Ona
ne podrazumevaju. Jednakost ne postoji. Mišić, obrva, pramen kose, patika,
telefon, sve je razlika. Bolje zaslužuje dokaz. Pokazati zube. I đon. Ako ima
otpora i jačinu šake. Slabost ima obavezu da poklekne. Da se izvini. Da prede.
Da moli. Da kaže hvala i da se pokupi s poda. Da tigar rastrgne antilopu ili
joj pokloni bedan život. Osmatrači iz Ministarstva, koje ne proganja niko sa
vladajućeg vrha prehrambene piramide, stručno procenjuje da je ravnopravnost
ustavom zagarantovano pravo. E pa tako više neće moći.
Za
3 dana naša zemlja okreće novi list stare pravne knjige. Od 15-og septembra ove
godine, nepristojno obučeni, aljkavi, naprasiti, agresivni, nevaspitani,
pijani, opušeni i naduvani, nepošteni, i dokazane siledžije učenici i školarci,
potpadaju pod nove kaznene mere koje će biti određene i sprovedene po
pravilniku koje je donelo Ministarstvo Prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
Profesor više neće moći da kao do sad ikog za prestup tuče, lepi o zidove,
verbalno ponižava, izlaže kukuruzu, koristi šibu, nunčaku, boksere. Sada će to
sve lepim, na kulturan i civilizovan način. Novi pravilnik o obavljanju
društveno-korisnog, odnosno humanitarnog rada ima vaspitnu a ne kaznenu ulogu,
ima za cilj umanjenje ili otklanjanje načinjene štete, razvoj empatije i
poštovanja prema okolini od strane prestupnika. Preduzete mere će biti stroge
ali pravedne, sa psihološkog stanovišta nenasilne ali edukativne, sa ekonomskog
stanovišta isplative i dugoročne, sa filozofskog čovečne i efikasne.
Tako
će prema novim merama oni provokativno obučeni, prljavi i nemarni prema tuđim
stvarima morati da očiste učionicu, prebrišu prašinu u biblioteci i
trpezarijskim stolovima a oni pametniji mogu da urade i neke administrativne
poslove (na primer da vode zapisnike sa nastavničkih veća, upisuju ocene za
nastavnika tokom časa ili obračunaju plate zaposlenih).
Izazivači
nemira, neprilagođeni nastavnom osoblju, opijatori i dopisivači željenih ocena
bi mogli po predlogu da uporedo sa izricanjem vaspitne mere pomognu domaru
(na primer, da zaključa sva vrata ili mu pridržavaju alat dok popravlja
polomljene stolice), da počiste sneg (i još prave vesele sneškove oko škole),
skupljaju lišće (i usput prave herbarijume za biologiju), farbaju ogradu
školskog dvorišta (što da ne i automobile školskog osoblja prskalicama), ili
pomažu u organizovanju određenih tribina (na primer vezanih za ušne infekcije
mladih, prepoznavanje raznih vrsta droga s obzirom na ekspertski nivo,
inkluziji nezainteresovanih roditelja u školske aktivnosti).
Oni
što vole da tuku školske drugove, moraće nafajtanom da pomognu da ustane, uz
prethodno pitanje da li to želi (ili da ga namlati još jednom zbog
nepristojnosti ako pruženu ruku odbije), a ako mu ovaj to dozvoli (da mu
pomogne, ne da ga opet tuče), da mu odnese ranac od škole do kuće (jer ga
sigurno bole leđa od batina) i da zajedno rade domaći (što bi nastavnik sigurno
zdušno podržao i oboje pozitivno nagradio).
Takav
staložen, ljudski, pedagoški pristup svakako će odvratiti i najgoreg
prestupnika od ideje da se nađe u situaciji da mora da, zbog banalnih grešaka,
sebe ponižava nametnutim radnim zadacima koje ni njemu, ni roditeljima niko
nije predočio kad se u školu upisivao (a obećano je znanje, kvalitetan nastavni
kadar, mirisni novi udžbenici, puno petica, užina i igara). Divlji će postati
pitomi, bahati mirni, provokativni smerni, bezobrazni kulturni, napeti
opušteni. Roditelji neće više morati da uče potomke šta je dobro i zlo, niti da je pomoć ili doprinos okruženju prirodna stvar, niti da je poštovanje drugih uslov pristojnih međuljudskih odnosa, a rad napor koji održava ljudski duh i telo a ne kazna. Sistem će to rešiti Pravilnikom. I profesori više neće morati da pomoću psihoterapeuta i bromazepama
brišu iz memorije dobačene ružne reči, pljuvačke i udarce, oštećeni drugarice i
drugovi će imati povremene nosače svojih tereta na leđima, niko neće biti
seksualno insinuiran, mentalno provociran, fizički prepadan. Ako i bude, tu je
sneg, lišće, ograda. Pa ko sme, neka samo proba da rizikuje.
Restorativna
disciplina će novim pravilnikom neiživljenu ili tek nestašnu mladež naučiti da
voli i poštuje bližnjeg svog. Roditelje će opomenuti da za svoju mladunčad
treba da izginu, pa i završe pred sudom ako treba. Nastavnike će obrazovati da
je korbač ipak izašao iz pakla i da im ne pada ni na pamet ideja o njegovoj
upotrebi jer lepa reč i najgoreg u dobro pretvara. Društvo će biti spremno na
sprovođenje restorativne pravde koja će opomenama, blagim pristupom,
razumevanjem i blagoslovom kriminalni krem pretvoriti u slatku pobedu.
A
da sam ja tamo neki kadar, to bi malo ovako išlo:
Za
neprimereno odevanje bi dobilo kaznu da nosi prteni džak od glave do pete celu
školsku godinu a roditelji plate 100 iljadarki jer tolerišu prostačku (ne
neprimerenu) odevnu varijantu za školu. (I da potpiše unosan ugovor za estradu
nakon punoletstva).
Za prljanje učionice radna akcija i počinioca, i najuže porodice u trajanju od mesec dana svaki dan posle časova. (I da se kasnije zaposli u oblasti kulinarstva ili održavanja čistoće u bolnicama).
Za uništavanje školskog pribora druga, drugu bi nadoknadio pribor, i kupio mu knjige i garderobu za narednu školsku godinu. (Kad ojača odvojiti fabriku pod stečajem i prepisati mu vlasništvo).
Za nasilje u školi, izbacivanje iz obične i teranje u specijalnu školu u trajanju od godinu dana a sve pod 24-nim nadzorom bez prava odlaska kući dok ne istekne period. ( Specijalizovati ga za posao bodigarda).
Za vređanje nastavnika javno izvinjenje pred celim nastavničkim kolektivom, i svim učenicima svih odeljenja svih razreda, na tv-u, a specijalno i na instagramu i tviteru. Kazna roditeljima od 200.000 dinara. (Obećati mu posao u Vladi ili Skupštini).
Za pušenje u zatvorenom, radnom ili odmornom prostoru, da pojede 3 pakle cigareta pred direktorom i razrednim starešinom uz prisustvo dežurnog lekara. Kazna od 50.000 dinara. Za ponovljeni prekršaj sve isto, kazna 75.000. (Uposliti ga u duvanskoj industriji u marketingu).
Za alkohol ga naterati da popije za 30 minuta 1 litar votke uz prisustvo dežurnog lekara, isprati mu stomak. Kazna 150.000 dinara. Ponovljeni prekršaj uvećava količinu kaznenog alkohola i sumu za novih 50.000. (Obezbediti mu kad završi školu posao degustatora pića po sajmovima ili bartendera u elitnim hotelima ili bircuzima).
Za konzumaciju droge, oterati u Lazu i zatvoriti na godinu dana bez izlaska na čist vazduh. Za preprodaju u zatvor u trajanju od 25 godina i to sa odraslima, i na tucanje kamena. (Posle može da postane instalater asfalta ili vlasnik firme za izradu spomenika).
Za dopisivanje ocena u dnevnik anulirati mu sve ocene iz prethodnih razreda i poslati na ponovno polaganje uz zabranu da završi išta više od osnovne škole i uposliti na đubrišnoj deponiji na 10 godina. ( Diplomatija ili ministarstvo po izboru).
Za svaki ponovljeni prekršaj roditelji trebaju da uplate dodatnih 100.000 na pređašnju sumu. U slučaju odbijanja saradnje, roditelju oduzeti prestupnika i pokloniti ga onom ko ga hoće, roditelja u zatvor na godinu dana sa radom u rudniku i dugom od stotinu iljadarki evara (sve na ime bezumnosti, greške prirode što je otac ili majka, pokvarenog karaktera i osionosti). Pređoh na evre jer strana valuta zvuči svetskije. I dodadoh ono u zagradama jer mladoj osobi treba ne samo znanje nego i obezbeđen posao koji mu leži i u kome će se savršeno snaći. U stvari, ono u zagradama ne važi ali deluje interesantno.
Za prljanje učionice radna akcija i počinioca, i najuže porodice u trajanju od mesec dana svaki dan posle časova. (I da se kasnije zaposli u oblasti kulinarstva ili održavanja čistoće u bolnicama).
Za uništavanje školskog pribora druga, drugu bi nadoknadio pribor, i kupio mu knjige i garderobu za narednu školsku godinu. (Kad ojača odvojiti fabriku pod stečajem i prepisati mu vlasništvo).
Za nasilje u školi, izbacivanje iz obične i teranje u specijalnu školu u trajanju od godinu dana a sve pod 24-nim nadzorom bez prava odlaska kući dok ne istekne period. ( Specijalizovati ga za posao bodigarda).
Za vređanje nastavnika javno izvinjenje pred celim nastavničkim kolektivom, i svim učenicima svih odeljenja svih razreda, na tv-u, a specijalno i na instagramu i tviteru. Kazna roditeljima od 200.000 dinara. (Obećati mu posao u Vladi ili Skupštini).
Za pušenje u zatvorenom, radnom ili odmornom prostoru, da pojede 3 pakle cigareta pred direktorom i razrednim starešinom uz prisustvo dežurnog lekara. Kazna od 50.000 dinara. Za ponovljeni prekršaj sve isto, kazna 75.000. (Uposliti ga u duvanskoj industriji u marketingu).
Za alkohol ga naterati da popije za 30 minuta 1 litar votke uz prisustvo dežurnog lekara, isprati mu stomak. Kazna 150.000 dinara. Ponovljeni prekršaj uvećava količinu kaznenog alkohola i sumu za novih 50.000. (Obezbediti mu kad završi školu posao degustatora pića po sajmovima ili bartendera u elitnim hotelima ili bircuzima).
Za konzumaciju droge, oterati u Lazu i zatvoriti na godinu dana bez izlaska na čist vazduh. Za preprodaju u zatvor u trajanju od 25 godina i to sa odraslima, i na tucanje kamena. (Posle može da postane instalater asfalta ili vlasnik firme za izradu spomenika).
Za dopisivanje ocena u dnevnik anulirati mu sve ocene iz prethodnih razreda i poslati na ponovno polaganje uz zabranu da završi išta više od osnovne škole i uposliti na đubrišnoj deponiji na 10 godina. ( Diplomatija ili ministarstvo po izboru).
Za svaki ponovljeni prekršaj roditelji trebaju da uplate dodatnih 100.000 na pređašnju sumu. U slučaju odbijanja saradnje, roditelju oduzeti prestupnika i pokloniti ga onom ko ga hoće, roditelja u zatvor na godinu dana sa radom u rudniku i dugom od stotinu iljadarki evara (sve na ime bezumnosti, greške prirode što je otac ili majka, pokvarenog karaktera i osionosti). Pređoh na evre jer strana valuta zvuči svetskije. I dodadoh ono u zagradama jer mladoj osobi treba ne samo znanje nego i obezbeđen posao koji mu leži i u kome će se savršeno snaći. U stvari, ono u zagradama ne važi ali deluje interesantno.
A
ove matore što im ni godine nisu pomogle da postanu Ljudi? Ali su postali
uvaženi profesori, advokati, lekari, sudije, političari, klovnovi? I smišljaju
i priređuju nam idealne recepte za život i rešenja u koja sami ne veruju? Možda
su ih niske i visoke čkole zlostavljale?! Ili pakleni roditelji. O! Nije
valjda...
Ali
lepo Biblija kaže: Ne
sudi, da ti ne bi bilo sudjeno, jer kakvom merom meriš - meriće ti se.
Evo ćutim! (iako nabrbljah za tuce). I ostavljam Pravilu da Nepravilno ispravi.
No comments:
Post a Comment